Veelgestelde vragen
Ben ik met een online agenda niet mijn vrijheid kwijt?
Absoluut niet. Je kunt alle restricties per medewerker aangeven die je wilt Het beperkt je niet meer in je vrijheid dan dat je dat gewend was met een afsprakenboek op papier.
Kan ik ook alleen het kassa systeem afnemen of alleen de online agenda?
Ja zeker, dat is mogelijk. Ben je alleen op zoek naar een goed en gebruiksvriendelijk kassa systeem dan kun je deze ook zonder de online agenda van 1Kapper.nl afnemen. Alleen de online agenda zonder de kassa kan uiteraard ook.
Kan ik ook een uitleg geven bij een behandeling in de online agenda?
Ja, wanneer je een behandeling invoert, kun je extra informatie over de behandeling invoeren. De klant kan deze informatie lezen onder “informatie”.
Zijn er extra kosten voor mijn informatie pagina op 1Kapper.nl?
Wanneer een salon met de online agenda van 1Kapper.nl werkt, krijgt de salon een eigen informatie pagina op 1Kapper.nl. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Op deze pagina staan je openingstijden, je adres, een link naar je Facebook pagina en de mogelijkheid om prijzen te vermelden. Op deze manier is de salon erg goed vindbaar op het internet en komt hoog in de resultaten van o.a. Google te staan.
Werkt 1Kapper.nl met een contract of opzegtermijn?
Voor de online agenda geldt geen opzegtermijn. Je bepaalt zelf hoe lang je het gebruikt en je termijn loopt automatisch af aan het einde van de periode waarvoor je hebt betaald.
Voor de kassa en ZZP-bundel geldt: de betalingstermijn is de opzegtermijn. Dit betekent dat je na betaling gebruik kunt maken van de software tot het einde van de betaalde periode, zonder extra verplichtingen.
✅ Geen langdurige contracten
✅ Eenvoudig en flexibel
✅ Jij bepaalt hoe lang je gebruikmaakt van 1Kapper.nl
Zijn er extra kosten om een afspraak bevestiging of herinnering te versturen naar de klant?
Nee, de bevestiging en de herinnering van de online gemaakte afspraak worden zonder extra kosten verstuurd naar de klant. Ook wanneer de salon zelf een afspraak inboekt, wordt deze afspraak kosteloos bevestigd en wordt er een herinnering naar de klant gestuurd. Kosteloos uiteraard.
Werkt 1Kapper.nl gewoon op een computer, laptop of tablet?
Ja, het maakt niet uit of je gebruik maakt van een computer, laptop of tablet. 1Kapper.nl is geschikt voor alle apparaten en opereert volledig in de Cloud. Er zitten geen speciale eisen aan het apparaat dat je gebruikt, al is deze bij voorkeur niet ouder dan 5 jaar.
Meer dan een internetverbinding heb je niet nodig om aan de slag te kunnen.
Moet ik speciale hardware kopen voor de online agenda of kassa?
Het enige wat je nodig hebt om met 1Kapper.nl te starten, is een computer, laptop of tablet, en stabiele internetverbinding. Wil je het je zelf nog makkelijker maken, dan kun je ook nog met een barcodescanner, of kassalade gaan werken.
1Kapper.nl levert deze hardware niet zelf. We adviseren je wel graag over geschikte hardware.
Kan ik vanuit de agenda afrekenen op klantnaam wanneer ik ook de kassa heb?
Ja, je kunt door te klikken op de afspraak direct afrekenen op naam van de klant. Deze gegevens worden bewaard en kun je later terugvinden in de klant historie van deze klant.
Zijn mijn gegevens goed beveiligd?
Ja, onze databases zijn afgeschermd van het gebruikelijke internet en alleen onze applicatie heeft toegang tot de database. Uiteraard worden de nodige back-ups continu uitgevoerd.
1Kapper.nl neemt de beveiliging en privacy van jouw persoonlijke gegevens en die van je klanten zeer serieus. Wij zullen nooit zonder toestemming deze gegevens inzien. Ook zullen wij jouw gegevens en die van je klanten nooit ergens voor gebruiken of met derden delen.
Kan ik een bonprinter koppelen?
Ja, je kunt een bon printer aan 1Kapper.nl koppelen. Er wordt dan direct na het afrekenen automatisch een bonnetje voor de klant geprint. Vraag ons naar de specificatie van de bonprinter. Wij stimuleren daarentegen dat de factuur naar de klant kan worden gemaild met één druk op de knop. Dit om onnodig papier en onkosten te voorkomen.
Kan ik met 1Kapper.nl ook mijn boekhouding doen?
1Kapper.nl is geen compleet boekhoudprogramma. Alle gegevens die van belang zijn voor de boekhouding (zoals dagtotalen, kasuitgaven en facturen) kun je met één druk op de knop opslaan als een pdf-bestand. Deze kun je doorsturen naar de boekhouder of als CSV bestand importeren in het boekhoudprogramma Yuki. Voor inkoopfacturen, urenregistratie en btw-aangifte heb je een los boekhoudprogramma nodig.
Kan ik een pin automaat koppelen met het kassasysteem van 1Kapper.nl?
1Kapper.nl heeft een business partner overeenkomst met Pay.nl. Pay.nl is een betalingssysteem die ook pinapparaten levert. Via het kassasysteem van 1Kapper.nl kun je direct een bedrag doorsturen naar een pinapparaat van Pay.nl. Sla je een factuur af op "Pin" dan is het bedrag gelijk geregistreerd op het pinapparaat en kan de klant via de pin betalen. Tevens is het mogelijk om een betaling via het kassasysteem te doen via een QR-code of een betalingslink. 1Kapper.nl heeft speciale aantrekkelijke tarieven met Pay.nl voor de aangesloten salons.
Meer informatie over Pay? https://www.pay.nl
Kunnen klanten betalen met een QR-code of een betalingslink bij 1Kapper.nl?
Jazeker, 1Kapper.nl heeft met business partner Pay.nl de mogelijkheid om klanten direct te laten betalen via een qr code of een betalingslink vanuit het kassasysteem. 1Kapper.nl heeft speciale aantrekkelijke tarieven met Pay.nl voor de aangesloten salons.
Meer informatie over Pay? https://www.pay.nl
Kan de klant via de mobiel reserveren?
Jazeker, 1Kapper.nl is volledig responsive gemaakt zodat een afspraak maken via de mobiel zeer eenvoudig is. Klanten kunnen een snelkoppeling maken van 1Kapper.nl zodat 1Kapper.nl als een "app" op het beginscherm van de telefoon komt te staan.
Wanneer de klant inlogt, komt de klant direct weer bij de salon waar die voor het laatst een afspraak heeft gemaakt.