Kapperssoftware voor stoelverhuur
Een ZZP’er moet zelf zijn/haar beschikbaarheid kunnen bepalen
Elke ZZP’er mag alleen toegang hebben tot zijn/haar eigen klantenkaarten
De financiële administratie moet per ZZP’er gescheiden zijn
Een salon mag geen volledige inzage hebben in de omzet van de ZZP’er
Betalingen aan ZZP’ers moeten apart worden verwerkt (bijv. via maandrapport of eigen account)
ZZP’ers mogen niet zichtbaar zijn als “medewerkers” van de salon
Stoelverhuur in jouw salon - hoe zit het met de administratie?
Steeds meer kapsalons werken met stoelverhuur en steeds meer kappers kiezen ervoor om als zzp’er een stoel te huren. Dat vraagt om duidelijke afspraken en vooral om een heldere, gescheiden administratie, zeker nu de regels rond de wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) strenger wordt toegepast.
Naast een goed en juridisch kloppend stoelverhuurcontract zijn er vanuit de Belastingdienst belangrijke aandachtspunten, zoals:
Wordt hier onvoldoende onderscheid gemaakt, dan kan dit leiden tot risico’s op het gebied van schijnzelfstandigheid bij een controle.
Alles gescheiden én overzichtelijk geregeld
Ben jij als ZZP’er actief via stoelhuur in een salon? Dan is het belangrijk dat agenda’s, betalingen en klantenbestanden volledig gescheiden blijven. Voor zowel de salon als de huurder zorgt dat voor rust, duidelijkheid en een sluitende administratie.
Daarom adviseren wij de ZZP-bundel.
Met onze software krijgt iedere kapper een eigen inlog, zowel voor de online agenda als voor het kassasysteem. Zo werkt iedere zelfstandig ondernemer volledig onafhankelijk, terwijl alles netjes, overzichtelijk en professioneel gescheiden blijft.


